3.8.2012

koukussa


Aloitin viime viikolla vihdoin ja viimein virkkaamaan suurta säilytyskoria ontelokuteesta, jonka olin saanut käsiini jo joulun aikaan. Tarkoitus oli ensin tehdä tyynynpäällinen, mutta tuo kude oli siihen tarkoitukseen turhan paksua. Päätimpä sitten virkata valmiista ohjeesta korin, jonka käyttötarkoitusta en tosin vielä tiedä. Innostuin sen verta paljon tuosta näpertelystä, että virkkasin samaisena iltana korin siihen pisteeseen, että kude loppui (aikaa meni vain noin 2-3 tuntia!). Viikonloppuna sain tosin äidiltäni kudetta lisää, joten kori valmistunee piakkoin.. Jos haluatte, voin laittaa kuvia tekovaiheesta ja ohjeet mukaan? On muuten nopeaa ja helppoa tuon virkkaaminen.

ps. Sen verta koukussa olen nyt näihin käsitöihin, että ajattelin ostaa ihanaa Kelo-lankaa ja alkaa neulomaan seuraavaksi tyynynpäällistä.

5 kommenttia:

  1. Hei ihana!

    Minä virkkaan paljon ja korit on lempijuttu (kun ne on niin nopeita, ettei kerkiä kyllästyy kesken työn! :D), että vaikka osaankin ihan mallikkaasti, ohjeet ja työvaiheet kiinnostais silti :) Ehkä teit jotain fiksummin kun minä ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. jep, teempä siis myöhemmin postauksen korin teosta!:) muutaman mutkan kautta itsekin tuon ensimmäisen korini tein, joten täytynnee laittaa postaukseen osio "näin ei siis kannata tehdä" :D

      Poista
  2. Joo, ohjeita pöytään! Ihan kun minulla muka olisi aikaa virkkailla jotain... Mut jospa joskus vaikka tuleekin sellainen hetki :)

    VastaaPoista
  3. Heipä hei,

    En tiedä mistä tänne blogiisi eksyin, mutta jäin lueskelemaan. :)

    Miellään otan myös ohjeen vastaan. Olen halunnut jo pitkään tehdä tuollaisen korin ja syksyn tullen siihen olisi varmasti aikaakin. Maton haluaisin myös virkata, pitää etsiä sen ohje kanssa netistä.

    Oikein mukavaa loppukesää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. yritän nyt lähiaikoina tehdä postauksen korin teosta! :) ja minulla on itseasiassa muutama linkki mattojen virkkausohjeisiin myös. voisin jakaa ne täällä samalla. :) tervetuloa seurailemaan höpinöitäni. :)

      Poista